zaterdag 27 juni 2020

Vakantie! Knoop het in je oren...




De zon blijft de zon en de maan blijft de maan
en wat nu gebeurt gaat voorbij
en ben je voorlopig ver van me vandaan
dan denk ik je dicht bij mij.

Joke Van Leeuwen

 ‘Knoop het in je oren, we horen samen!’
1.       Als je ’s avonds slapen gaat, kijk dan even uit het raam. Hoe is de lucht vandaag? Hoe was de dag vandaag? Kan je 3 gebeurtenissen of mensen opnoemen waarvoor je vandaag dankbaar of blij was? Leg voor elke gebeurtenis of persoon een pareltje of een keitje in een bokaal of een schaaltje.

2.       Aan wie denk je vandaag speciaal? Wie heb je gemist, of wie was speciaal voor jou vandaag? Terwijl je met beide handen een hartje vormt, kan je stilletjes die naam uitspreken en wegblazen. Zou die ander zijn naam voelen aanwaaien met de wind, denk je?

3.       Knoop het in je oren, we zijn nooit alleen. Knoop elke avond een knoop in zakdoek, sjaal of sok om niet te vergeten, dat je niet alleen bent, maar verbonden kan zijn met kinderen en jongeren over de hele wereld. We zijn immers allemaal aan elkaar geknoopt.

4.       ’s Morgens kan je de knoop ontwarren, er begint een nieuwe dag. We vegen de plooien van gisteren weg. We starten met een propere lei. Wie weet wat brengt vandaag?

Rap
‘Knoop het in je oren!’ https://www.youtube.com/watch?v=ui3VKUclZYc



‘k verzamel alle mooie dingen van de dag
‘k staar uit het raam en zie in een oogopslag
vandaag ups en downs maar  dankbaar voor die zigzag.
Knoop het in je oren:
je weet toch dat wij samen horen?
‘k strooi hartjes naar al wie ik graag mag,
‘k blaas je naam naar de wind,
‘k hoop dat je snel mijn liefde vindt.
Knoop het in je oren:
je voelt toch dat wij samen horen?
‘k weet dat jij ook op een normaal leven wacht
maar we zijn niet alleen, zeg ik zacht.
‘k leg een knoop die rust in de nacht.
Knoop het in je oren.
Vergeet NOOIT
dat wij samen horen.
Goedele Ghijsen – Maarten Kempeneers


Lieve kinderen,
dit lied (rap) en deze denkoefeningetjes om in de vakantie te doen…
Ik wens jullie een leuke en deugddoende vakantie!
Hopelijk kunnen we zonder Corona starten in september en zie ik jullie dan weer.
Hou het veilig!
Liefs, Juf Leen

Nog een klein vakantiegebedje:












Vriend Jezus,
ik voel me zo blij!
Grote vakantie!
Twee maanden blijft de poort van de school dicht.
Jezus, blijf Je de hele vakantie bij mij?
Help je mij om thuis aangenaam te zijn?
Jezus, ik heb een idee.
Elke avond vertel ik Jou hoe de dag verliep…